Complimenten, tips of klachten
Tandartspraktijk Brandenburg doet zijn uiterste best u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Wij horen graag als u tevreden bent of als u tips hebt om onze dienstverlening te verbeteren. Deze kunt u sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Indien het toch voorkomt dat wij u onjuist of onzorgvuldig hebben geïnformeerd of behandeld, dan komen we graag met u in gesprek. Neem contact op met één van onze assistentes die u graag te woord staan en dit met uw behandelaar zal opnemen. De praktijk is bereikbaar op telefoonnummer 0599 – 62 11 55
Mocht u meer informatie willen over tandheelkundige behandelingen of bijvoorbeeld tarieven en dit niet voldoende op onze website kunnen vinden, dan verwijzen wij u graag naar een externe website, genaamd www.allesoverhetgebit.nl. Deze is door onze beroepsorganisatie voorzien van informatie.
Klachtenregeling
Indien we gezamenlijk helaas niet tot een voor u bevredigende oplossing kunnen komen, dan kunt u ook terecht bij de KNMT klachtenregeling waar onze praktijk is aangesloten.
Gesprek
Een gesprek met de tandarts kan vaak verheldering geven. U kunt uw ongenoegen kenbaar maken en uw tandarts krijgt de mogelijkheid om het hoe en waarom van de behandeling en gang van zaken uit te leggen. Meestal is een gesprek afdoende en wordt samen tot een oplossing gekomen.
Second opinion
Soms is het vertrouwen hierna nog niet genoeg hersteld. U heeft dan de mogelijkheid om een andere tandarts een second opinion (tweede mening) te vragen. De mening van een tandarts die niet bij het conflict is betrokken, kan uw eigen visie bevestigen, nuanceren of een geheel nieuw inzicht geven. Wellicht is deze tweede mening aanleiding voor u of uw tandarts om het eigen standpunt te heroverwegen.
Klachtenregeling
Als u er met de tandarts toch niet uitkomt, dan kunt u kosteloos gebruik maken van de KNMT klachtenregeling. De KNMT klachtenfunctionaris kan u hulp bieden bij het oplossen van uw klacht, door u te adviseren en zo nodig te bemiddelen tussen u en uw tandarts. De KNMT klachtenfunctionaris kan besluiten om uw klacht ter beoordeling voor te leggen aan de KNMT Klachtenonderzoekscommissie.
Geschillencommissie
Mocht uw klacht ook na tussenkomst van de klachtenfunctionaris nog niet naar tevredenheid zijn opgelost, dan kunt u zich wenden tot de Geschilleninstantie Mondzorg. Voor behandeling door de Geschilleninstantie Mondzorg is €75,- griffiegeld verschuldigd.